.

.

Jak pandemia wpłynęła na sprzedaż usług online?

Posted by     BLOG      0 Comments  views (44)

Pandemia koronawirusa wpłynęła na nasze życia w wielu aspektach. Zmiany nie ominęły handlu internetowego. Co zmieniło się w sprzedaży online?

WPŁYW PANDEMII NA E-HANDEL

Podczas lockdownu wiele sklepów musiało zostać zamkniętych. Dla części była to sytuacja przejściowa, dla innych ostateczny upadek biznesu. Sytuacja ta przyczyniła się do dużego wzrostu sprzedaży internetowej. Opcja ta stała się najwygodniejsza nie tylko dla sprzedawców, ale także dla konsumentów.

Wielu przedsiębiorców swoją szanse znalazło właśnie w handlu online. Podczas społecznej izolacji był to jedyny możliwy sposób na sprzedaż swoich produktów. Internet to miejsce, do którego dostęp ma znaczna większość Polaków, i które daje wiele możliwości promocyjno-sprzedażowych, dlatego dla wielu przedsiębiorców okazało się to opcją skuteczną.

Konsumenci coraz chętniej korzystają z usług sklepów internetowych. Niesie to za sobą wiele korzyści. W obecnych czasach najważniejszą z nich jest brak konieczności spotykania się z innymi osobami. Poza tym jest to opcja znacznie szybsza, wygodniejsza i często tańsza.

ROZWÓJ SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ

Podczas pandemii pojawiło się wiele nowych sklepów internetowych. Jest to odpowiedź na kryzys sprzedaży tradycyjnej. Dla wielu sprzedawców było to rozwiązanie pozwalające na kontynuowanie swojego biznesu. Opcja ta jest wygodna i szybka. Uruchomienie sklepu online nie pochłania dużo czasu.

Według raportu „Handel vs koronawirus: Jak sprzedaż przeniosła się do internetu” opracowanego przez Shoper, wzrost liczby zamówień dotyczył głównie takich kategorii jak: delikatesy (wzrost o 239%), zdrowie i uroda (183%) oraz elektronika (66%). Kolejne w rankingu znajdowały się produkty z kategorii: dzieci, upominki i akcesoria, książki i multimedia, dom i ogród czy hobby.

Jedną z kategorii produktów, których sprzedaż online znacznie się rozwinęła jest żywność. Przed pandemią konsumenci kupowali żywność głównie w sklepach stacjonarnych. Klienci mieli swoje przyzwyczajenia zakupowe, które pandemia w krótkim czasie zmieniła.

Koronawirus sprawił, że nie tylko sklepów internetowych jest więcej, ale przede wszystkim są one bardziej rozbudowane, posiadają szerszą ofertę i lepiej dostosowane są do potrzeb konsumentów. W roku 2020 e-handel odpowiadał za prawie 3% polskiego PKB, co najlepiej ukazuje wzrost jego znaczenia w polskiej gospodarce.

ZACHOWANIE KONSUMENTÓW PODCZAS PANDEMII

Poza zmianami u sprzedawców, wiele zmieniło się także w podejściu konsumentów. Wpływ na wzrost sprzedaży online miało m.in. to, że zaczęły z niej korzystać grupy konsumentów, które do tej pory nie były przekonane do takiego sposobu kupowania. W grupie tej znajdują się np. seniorzy.

Konsumenci zaczęli otwierać się na zakupy online. Zwiększyło się znacznie zaufanie do sklepów internetowych. Polacy zaczęli kupować w Internecie produkty, które do tej pory kupowali stacjonarnie.

Rynek e-commerce stale się rozwija. Jest to opcja, która daje wiele możliwości zarówno sprzedawcom, jak i klientom. W obecnej sytuacji jest to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorców, które pozwoli im nie tylko na kontunuowanie prowadzenia biznesu, ale także na jego rozwój.

 

Dlaczego warto zadbać o profesjonalną stronę internetową firmy?

Posted by     BLOG      0 Comments  views (326)

Dziś, w czasach tak szybkiego rozwoju technologicznego, marketing internetowy ma kluczowe znaczenie. Strona internetowa firmy to podstawa. Jak o nią zadbać? 

 

DLACZEGO WARTO?

Konsumenci większość informacji o firmach poszukują właśnie z Internetu. To strona internetowa będzie główną wizytówką Twojego przedsiębiorstwa. To na nią trafią klienci chcąc sprawdzić ofertę Twojej marki. Według danych GUS, aż 61% respondentów deklaruje, że kupuje lub zamawia towary i usługi przez Internet, a ta liczba ciągle rośnie. Stworzenie profesjonalnej strony internetowej, dorównującej dzisiejszym wysokim standardom nie jest łatwym zadaniem. W tej kwestii warto skorzystać z pomocy specjalistów. E-commerce to stale i szybko rozwijająca się dziedzina, dlatego strona internetowa jest dziś koniecznością. Pomoże ona Twojej firmie dotrzeć do klientów, zbuduje ich zaufanie, wykreuje pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa i umożliwi szersze działania marketingowe. Dzięki niej lepiej poznasz konsumentów, ich potrzeby i zachowania, co pomoże Ci w dalszym rozwoju. 

 

JAKA POWINNA BYĆ STRONA INTERNETOWA FIRMY? 

 

·         Przejrzysta,

·      Prosta w obsłudze, 

·      Estetyczna, 

·      Unikalna, 

·      Zoptymalizowana pod kątem SEO, 

·      Bezpieczna, 

·      Dostosowana do urządzeń mobilnych, 

·      Zachęcająca do działania, 

·      Spójna kolorystycznie. 

 

NASZE USŁUGI

Wśród usług oferowanych w naszym sklepie znajdziesz stworzenie strony internatowej. Pomożemy Ci w zaprojektowaniu zarówno prostej strony opartej na systemie Wordpress, jak i bardziej skomplikowanej strony firmowej. W zakres oferty wchodzi także pozycjonowanie stron internetowych, hosting czy rejestracja domeny. Postaw na profesjonalizm i skorzystaj z naszych usług! 

Jednymi z narzędzi marketingu internetowego są media społecznościowe. Rozwijają się one coraz szybciej i coraz więcej korzyści przynoszą firmom. Co możemy zyskać dzięki profilom w social mediach? 

 

CZYM SĄ SOCIAL MEDIA

 

Są to media dostępne w Internecie, które umożliwiają komunikowanie się poprzez dialog. Przykładem mediów społecznościowych są chociażby: Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Umożliwiają one wymianę treści stworzonych przez użytkowników. Działania marketingowe w mediach społecznościowych są skuteczną formą reklamy firmy. 

 

DLACZEGO WARTO? 

 

Profile w mediach społecznościowych umożliwiają komunikację z klientem, która jest kluczowa w prowadzeniu firmy. Dzięki niej ilość odbiorców wzrasta, a wizerunek marki się poprawia. W social mediach masz także możliwość łatwego monitorowania tego, do jakich odbiorców trafiasz. Jest to ważna kwestia w planowaniu późniejszych strategii. Możesz również poznać potrzeby i oczekiwania swoich klientów, co wpłynie na rozwój Twojego przedsiębiorstwa. 

 

Poprzez publikowanie treści w mediach społecznościowych budujesz wizerunek eksperta i wzmacniasz rolę marki. Pisząc teksty na temat branży, którą zajmuje się Twoja firma, dajesz odbiorcom do zrozumienia, że faktycznie się na tym znasz. Jednocześnie przekazując wiedzę i zaciekawiając swoimi postami, przyciągasz większą grupę obiorców. 

 

Profile w social mediach to także po prostu reklama Twojej firmy. Może być ona darmowa lub płatna, jeśli chcesz dodatkowo promować swoje posty. Daje ona wiele możliwości: publikację atrakcyjnych grafik czy ciekawych filmów. Za sprawą mediów społecznościowych możesz zaprezentować odbiorcom swoje produkty i usługi, a także prowadzić sprzedaż. 

 

STATYSTYKI

 

Według badań, statystyczny Polak spędza w mediach społecznościowych aż 2 godziny dziennie. Najbardziej popularnym medium jest YouTube, na którym reklama trafia do 72,9% populacji! Z platformy YouTube korzysta 25,9 mln widzów. Tuż za nią znajdują się Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Twitter, TikTok czy Pinterest. Reklama na Facebooku może trafić aż do 18 mln Polaków. 

 

Jak widać, media społecznościowe kryją w sobie ogromny biznesowy potencjał. Dobranie odpowiedniej strategii działania w nich nie jest jednak łatwe. W tym celu najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów i opierać się na wiedzy ekspertów, a wtedy przyniosą one zamierzone efekty. 

Czym jest strategia marketingowa i jakie są jej cele?

Posted by     BLOG      0 Comments  views (276)

Strategia marketingowa to podstawa działań marketingowych firmy. Odpowiednio dobrana przynosi szybkie i widoczne efekty. Wpłynąć może pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa i sprzedaż produktów. Na czym się skupić tworząc strategię? 

 

STRATEGIA MARKETINGOWA – CO TO?

Strategia wskazuje jakich narzędzi użyć, aby osiągnąć założone cele. Pozwala wyodrębnić możliwości i potencjalne zagrożenia dla firmy oraz wskazuje efektywne sposoby promocji. Strategia marketingowa przede wszystkim zwiększa sprzedaż i pozwala trafić do większej liczby klientów. Odpowiada m.in. na takie pytania jak: Jakie są cele Twojej firmy? Jaka jest Twoja grupa docelowa? W jaki sposób komunikujesz się z klientem? Strategia jest kluczem do zrozumienia firmy, co bezpośrednio prowadzi do jej rozwoju. 

 

Z CZEGO SKŁADA SIĘ STARTEGIA MARKETINGOWA?

 

·      Mocne i słabe strony firmy

·      Sposób trafienia do klientów

·      Opis potencjalnego odbiorcy 

·      Cele firmy

·      Koszty

·      Narzędzia potrzebne do osiągnięcia celów

·      Kim jest i jak działa konkurencja przedsiębiorstwa 

·      Misja firmy

·      Analiza wewnętrzna

·      Analiza zewnętrzna

 

DLACZEGO POTRZEBUJESZ STARTEGII? 

To właśnie strategia marketingowa jest fundamentem efektywnego marketingu Twojej firmy. Pozwoli Ci ona uporządkować działania przedsiębiorstwa, przeanalizować ich skuteczność i wdrożyć konieczne zmiany. Zawiera ona w sobie elementy, których zadaniem jest doprowadzenie do osiągnięcia maksymalnego zysku. Strategia przyda się nie tylko dużym firmom, ale także tym mniejszym czy początkującym. Pozwoli ona na przemyślane działania, które przyniosą szybki rozwój. Dzięki niej poznasz swoich klientów i ich potrzeby. Zapanujesz nad chaosem w firmie i wybierzesz najlepszą dla niej drogę. Odpowiednio dobrana strategia pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż produktów i zadowolenie konsumentów. 

 

STARTEGIA MARKETINGOWA Z BRANDSOUL

Stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej nie jest łatwym zadaniem. W tej kwestii, aby uniknąć niepotrzebnych błędów, warto zaufać specjalistom i powierzyć te działania agencji marketingowej. W BRANDSOUL w ramach oferty STARTEGIA MARKETINGOWA, eksperci zajmą się: 

·      Analizą biznesu

·      Stworzeniem planu działania

·      Zarekomendowaniem narzędzi promocji

·      Zarekomendowaniem narzędzi do analizy działań 

·      Wnioskami i rekomendacjami dotyczącymi rozwoju marki

·      Konsultacją po-wdrożeniową

 

Nie czekaj! Postaw na profesjonalizm i rozwój swojej firmy. Zadbaj o odpowiednią strategię marketingową i obserwuj efekty. 

 

Prowadzenie swojej firmy pochłania wiele czasu. W dobie rozwoju sklepów internetowych zakupy nie są już wielkim problemem. Kupowanie online to nieograniczone możliwości! 

 

OSZCZĘDNOŚĆ CZASU 

Jedną z głównych zalet zakupów online jest po prostu oszczędzanie sporej ilości czasu. Korki w drodze do sklepu? Kolejki do kasy? Nic z tych rzeczy! Sklepy internetowe pozwolą ci kupić wszystkie potrzebne rzeczy przy pomocy kilku kliknięć, a całość procesu załatwisz siedząc przed ekranem swojego komputera. Przede wszystkim, sklepy online dostępne są całą dobę. Już nie musisz przejmować się tym, że nie zdążysz zrobić zakupów!

 

SZEROKA OFERTA 

Nie musisz już jeździć z jednego sklepu do drugiego czy sprawdzać gdzie znajdziesz poszczególne produkty. W Internecie znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz! Szeroka gama produktów i usług dostępnych online jest niemalże nieskończona. Sklepy internetowe oferują właśnie to, czego szukasz! Bardzo często zasoby sklepu internetowego są znacznie większe od tego stacjonarnego.

 

NIŻSZA CENA 

Kupując online możesz sporo zaoszczędzić! Jest to szczególnie przydatne przy prowadzeniu swojej firmy. Wiele sklepów internetowych działa zgodnie z zasadą: kupujesz więcej – więcej oszczędzasz! Przy dużych zakupach nie musisz się także martwić o ich transport. Wszystko zostanie dostarczone pod twoje drzwi. 

 

PROFESJONALNA I KOMPLEKSOWA OBSŁUGA

W sklepach internetowych możesz skorzystać z profesjonalnego doradztwa wykwalifikowanych pracowników, którzy odpowiednio dobiorą usługi i produkty do twoich potrzeb i działań twojej firmy.

 

DOKŁADNE OPISY 

Produkty w sklepach online zawierają szczegółowe opisy, które odpowiedzą na wszelkie twoje pytania. Na stronach możesz obejrzeć także ich zdjęcia. Bez pośpiechu możesz zapoznać się z interesującą cię ofertą. Jeśli masz jakieś wątpliwości, zawsze możesz skorzystać z pomocy pracownika.

 

ELASTYCZNOŚĆ 

Sklepy online często pozwalają na dostosowywanie produktu do klienta. W Internecie znajdziesz mnóstwo opcji personalizacji interesujących cię produktów i usług. 

 

DOSTĘP DO INFORMACJI 

W Internecie znajdziesz wszelkie informacje o danych sklepach. W ten sposób twoje zakupy są bardziej świadome. 

 

Polacy coraz częściej wybierają kupowanie online. Szczególnie przydatne jest to przy prowadzeniu swojego biznesu. Oszczędność czasu, mniejsze wydatki i szczegółowe opisy produktów, to tylko nieliczne z wielu zalet zakupów przez Internet. Kupuj świadomie! Zapoznaj się z ofertą i polityką sklepu, w którym zamierzasz zrobić zakupy. To wszystko umożliwią ci sklepy online!

Jak bezpiecznie robić zakupy przez Internet?

Posted by     BLOG      0 Comments  views (268)

Wbrew często powtarzającym się mitom na temat zakupów online, dziś są już one bezpieczną formą kupowania. Mimo tego, należy przestrzegać kilku prostych zasad. Na co zwrócić uwagę? 

 

PRZED WYBRANIEM SKLEPU PRZECZYTAJ KOMENTARZE

Zanim zrobisz zakupy w danym sklepie, sprawdź opinie na jego temat. Wiele sklepów udostępnia komentarze kupujących na swoich stronach. Jeśli sklep, który wybrałeś nie posiada takiej opcji, poszukaj na forach internetowych lub w mediach społecznościowych. Klienci chętnie dzielą się swoją opinią na temat danych usług, więc na pewno znajdziesz istotne informacje. 

 

SPRAWDŹ, CZY STRONA JEST WŁAŚCIWIE ZABEZPIECZONA

Upewnij się czy strona sklepu, z którego usług chcesz skorzystać, posiada certyfikat SSL. Zapewnia on poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. To, czy połączenie jest szyfrowane można sprawdzić dzięki obecności ikony kłódki w pasku adresu strony. Zwróć także uwagę, czy w adresie strony internetowej znajduje się przedrostek „https://”. 

 

KORZYSTAJ ZE SPRAWDZONYCH METOD PŁATNOŚCI

Sprawdź z jakich operatorów płatności internetowych korzysta sprzedawca sklepu, który wybrałeś i korzystaj tylko z tych sprawdzonych. Wśród bezpiecznych metod płatności znajdziesz m.in.: BLIK, Google Pay czy Apple Pay. Możesz zapłacić także bezpośrednio kartą lub szybkim przelewem. 

 

UNIKAJ PŁACENIA NA STRONIE SKLEPU

Płatności powinieneś dokonywać na stronie agenta rozliczeniowego. Zdarza się jednak, że przestępcy chcący wyłudzić dane dotyczące kart płatniczych, proszą o podanie ich na stronie sklepu. Nigdy nie podawaj numeru PIN czy kodu CVV2/CVC2 swojej karty.  

 

PROCEDURA CHARGEBACK

Chargeback to procedura reklamacyjna. W razie problemów podczas płacenia online możesz z niej skorzystać. Umożliwi ona odzyskanie środków z tytułu reklamowanej transakcji. W sytuacji, kiedy np. sprzedawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków, będziesz miał możliwość ubiegania się o zwrot środków bezpośrednio w Twoim banku. 

 

Zakupy przez Internet są coraz bezpieczniejsze. Jeżeli zachowasz odpowiednie środki ostrożności, nie masz czym się martwić. Korzystaj z nieograniczonej oferty sklepów online i wygody jaką oferują! 

Powrót na górę